طراحی لوگو شیک

۷نکته فنی برای طراحی یک لوگو خوب

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

در هر کسب و کار امروزی نشانه ها جایگاه ویژه ای دارند و همچنین برای تبلیغات نقش بسزایی را بازی می کنند و کسانی که به این مورد باور دارند به دنبال طراحی لوگو شیک و زیبا هستند، یک لوگو زیبا می تواند در ذهن مخاطب جای بگیرد و لوگوی زیبا و شکیل می تواند آنچه درون آن شرکت، خدمات و یا شخص وجود دارد را نمایان کند پس چه خوب است که ما در ذهن مخاطبانمان زیبا و به یادماندنی بدرخشیم.

در ادامه به نکاتی ظریف برای طراحی لوگو اشاره خواهیم کرد که برای طراحان لوگو که در ابتدای راه هستند می تواند مفید و قابل اجرا باشد.

۱- استفاده از نرم افزارهای برداری یا vector

قدرتی که در نرم افزارهای وکتوری برای خلق یک لوگو وجود دارد به مراتب بالاتر از نرم افزارهایی است که به صورت پیکسلی هستند، در این نوع نرم افزار ها شما با قلاب ها و خطوط و سطوح به زیبایی و راحتی می توانید تا قوه ی تخیل خود را به راحتی اجرا کنید و با ابزارهای دیگر از دل این نوع طرح ها، طرح های جدیدتر و زیباتری را خلق کنید.

۲- استفاده محدودتر از فونت ها، حداکثر ۲ فونت

طراحان همیشه برای خود فونت های زیبایی را کنار می گذارند تا در بهترین جای خود از آنها استفاده کنند ولی باید به خاطر داشته باشید که استفاده از همه این فونت ها نه تنها باعث نا خوانایی در طرح می شود بلکه باعث می شود که طرح انسجام خود را از دست داده و تنها به یک شکل بی معنی تبدیل شود.

۳- خوانا بودن لوگو و ارتباط خوب

مهمترین موردی که می توان خیلی قابل توجه باشد همین خوانایی یک لوگو است.
لوگو های زیادی دیده ام که با وجود خلاقیت هایی که در آن شده بود ولی مهمترین فاکتور در آن ، که خوانایی بود لحاظ نشده بود !

۴- سایز طراحی لوگو

لوگو باید از لحاظ اندازه طوری طراحی شود که در ابعاد مختلف خوانایی خودش رو از دست نده که اگر این اتفاق بیفتد شما مجبور هستید برای هر نیاز کارفرما یک لوگو طراحی کنید، پس سعی کنید اندازه لوگو را در ابتدا طوری مشخص نمایید که دیگر نیازی به این گونه دوباره کاری ها نداشته باشید.

۵-استفاده از بکگراند مشکی

طوری طرح خود را نهایی کنید که در هر زمان کارفرما خواست از لوگو در یک پس زمینه تیره استفاده کند به راحتی نیازش را برآورده کند و از طراحی هوشمندانه شما لذت ببرد.

۶- استفاده از یک ترام رنگ

گاهی پیش می آید تا کارفرما بخواهد طرح شما را به صورت تک رنگ استفاده کند، بهتر هست برای این مورد در ابتدا به صورت سیاه و سفید لوگو را طراحی کنید و بعد از اینکه کار به صورت نهایی شد حالا از رنگها برای جذابیت بیشتر طرح استفاده نمایید.

۷–نگاه کنید، نگاه کنید وباز هم طرح خود را نگاه کنید

برای اینکه مطمئن باشید که کارفرما از دیدن طراحی شما لذت می برد ، بهتر است که طرح خود را بارها ببینید تا خودتان به ایرادات کار پی ببرید ، هر چه بیشتر به طرح خود دقت کنید ، جزئیات را بهتر اجرا خواهید نمود و در نهایت کارفرما از خروجی شما راضیخواهد شد.